VÝMĚNA PNEUMATIK
Při výměně pneumatik by se měly měnit všechny čtyři pneumatiky najednou, aby na autě nebyly nerovnoměrně sjeté pneumatiky. Pokud se ale rozhodnete vyměnit pouze dvě pneumatiky na jedné nápravě, patří nové pneumatiky vždy na zadní nápravu bez ohledu na to, zda máte pohon přední nebo zadní nápravy.
Staré pneumatiky za nové musíte vyměnit v případě poškození pneumatiky, kdy není možné provést její opravu a v případě nadměrného opotřebení pneumatik. Kontrola opotřebení dezénu je důležitá, protože díky ní můžete předejít nehodě, v lepším případě jen pokutě. Opotřebená pneumatika je daleko více vystavena riziku defektu a aquaplaningu a také se velice zhoršují její vlastnosti při brzdění.
Nejlepší metodou kontroly hloubky dezénu na pneumatikách je použití hloubkoměru. Pokud hloubkoměr nemáte, můžete udělat vizuální kontrolu pomocí indikátorů opotřebení, kterým jsou pneumatiky vybaveny.
Obvykle se jedná o malé výstupky v drážkách dezénu, jejichž výška zhruba odpovídá minimální hloubce dezénu dané zákonem. Polohu indikátorů opotřebení vyznačují symboly šipky (trojúhelníku) a nápisy TWI. Jakmile jsou pneumatiky sjeté tak, že jsou indikátory v rovině s okolním dezénem, je třeba pneumatiky vyměnit. Na většině zimních pneumatik najdeme kromě indikátoru TWI, který ukazuje zbytkovou hloubku dezénu 1,6 mm, i zimní indikátor, který ukazuje zbytkovou hloubku 4 mm potřebnou pro zimní sezónu a na bočnici ho nejčastěji značí symbol vločky.
Některé dražší značky pneumatik mají ukazatel opotřebení speciální - číselný. Na běhounu pneumatiky je vyražená stupnice čísel, která označují hloubku dezénu. Čísla se odmazávají tím, jak se pneumatika postupně sjíždí.